ЧИСЕЛЬНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЗАЛИШКОВИХ НАПРУЖЕНЬ І ПОШКОДЖУВАНІСТЬ ПІСЛЯ ДОРНУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ОТВОРІВ В АВІАЦІЙНОМУ СПЛАВІ Д16ЧТ

Автор(и)

  • Богдан Олегович Яхно НТУУ "КПІ", Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2305-9001.2015.73.40272

Ключові слова:

залишкові напруження, пошкоджуваність, дорнування, зміцнення, пластична деформація, метод скінченних елементів, авіаційний сплав

Анотація

Розглянуто процес пластичного деформування технологічного отвору в авіаційному алюмінієвому сплаві Д16ЧТ для різних рівнів пластичного деформування, а саме 1%, 2 % та 3 %. Створено скінченно-елементу вісесиметричну модель дорна та технологічного отвору та проведено розрахунок контактної задачі за явною схемою інтегрування. Використані реальні фізико-механічні властивості сплаву Д16ЧТ. Отримано поля розподілу залишкових напружень та залишкової пластичної деформації. Визначено вплив залишкової пластичної деформації на початковий рівень пошкоджуваності матеріалу. Проаналізовано перерозподіл залишкових напружень під час подальшого навантаження технологічного отвору розтягуючим напруженням.

Біографія автора

Богдан Олегович Яхно, НТУУ "КПІ"

доцент кафедри Динамiки, мiцностi машин i опору матерiалiв

Посилання

1. Stybenko A.G., Timoshenko A.V., Koval V.V. Valuation damage of structural elements with a simple load. University scientific conference devoted to the Day of Science. Section Engineer. Subsection dynamics and strength machines. Kyiv: NTU "KPI", 2014 - p.23-24

2. Lemaitre J., Chaboche J.L. Mécanique des matériaux solides. Dunod, Mechanics of Solid Materials, Springer-Verlag, 1985,(English translation) 1987.

3. Yakhno B.O. Abaqus in mechanics problems. Textbook. Kyiv: NTU "KPI", 2011, 128p.

4. Rusinski E. Zaawansowanametodaelementovskonczonychwkonstrukcjachnosnych. EugeniuszRusinski, JerzySzmochowsks,TadeuszSmolnicki. Poland. Wroclaw: OficynaWydawniczaPolitechniikiWroclawskiej, 2000. 444 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-04

Номер

Розділ

Статті