DOI: https://doi.org/10.20535/2521-1943.2018.2.137493

Дослідження рекуперації енергії в процесі гальмування на гібридних автомобілях з використанням пневмодвигуна

Микола Миколайович Яцина

Abstract


У статті розроблено методи формування параметрів рекуперації енергії за допомогою досліджень результатів навантажень 3D моделі гальмівного вузла з маховиковим рекуператором енергії на базі пневморушія. Також розглянуто тенденції розвитку застосування гібридних транспортних засобів, зокрема з рекуперацією енергії в режимі гальмування при використання пневмодвигуна у якості додаткового силового агрегату. Представлено методику створення енергетичного балансу в рекупераційного гальмування, оскільки гальмівна система є одним з елементів активної безпеки, то це вимагає її детального дослідження та вивчення. Тому, альтернативне джерело енергії для силових установок транспортних засобів можуть бути використані інерційні (маховичні, мехатронні) накопичувачі енергії, в яких енергія запасається у вигляді механічної енергії диска або циліндра, який швидко обертається. Кінетична енергія обертання, накопичена в обертовому тілі (маховику). На основі чого встановлено, що проведення розрахунків найбільш доцільно скористатися вхідними даними  встановленими у нормативних документах. Зазначено, що під час випробувань транспортних засобів, обладнаних пневмоприводом та системою рекуперації енергії, доля участі пневматичної системи рекуперативного гальмування не повинна перевищувати мінімального рівня, гарантованого конструкцією системи.


Keywords


гібридний транспортний засіб; рекуперація енергії; пневмодвигун; параметри; стабільність; гістограма; маховик

References


Salenko O. F., Yatsina M. M. (2014), “Аnalysis of dynamics of work of pneumodrive for mobile transport mean with autonomous rower source”, Transactions of Kremenchuk Mikhail Ostrogradsky National University. Issue 6/2010(65). pp. 59-62.

Yatsina M.M. (2013), “Improvement of energy efficiency of a pneumatic engine on the basis of geometrical parameters of elements of a working chamber”, Transactions of Kremenchuk Mikhail Ostrogradsky National University. Issue 5/2013 (82). pp. 93-97.

Salenko O. F., Yatsina M. M. (2012), “On the possibility of using drives on mobile vehicles with autonomous source International Scientific”. Gabrovo International Conference. pp. 313-317.

Hertz E.V. (1973), “Dynamic calculation of discrete pneumatic actuators”. Moscow: Mechanical Engineering, P. 17-33.

Yatsina M.M., Litvinenko B.Y. (2008), “Pneumodyngyon with a circular rotor in mechanotron systems”. Transactions of Kremenchuk Mikhail Ostrogradsky National University. 2/2008 (49), pp. 68-72.

Sultus A.P. (2004),“The theory of operational properties of a car”. Kyiv: Mechanical Engineering, 240 p.

Richer E.A. (2000), “High Performance Pneumatic Force Actuator System”. ASME Journal of Dynamic Systems Measurement and Control, pp. 416-425.

Ivanov, M.I., Pereyaslavsky O. M., Sharrogorodsky S. A., Motornaya O.O. (2011), “Modern tendencies of development of systems of hydro-level steering control”. Industrial hydraulics and pneumatics. №4 (34) - P. 93-97.

Ivanov, M.I., Podolyanin I.M., Gunko A.S. (2011), “Application of the hydraulic drive of transverse oscillations of the purifiers of the jig-cutting machine”. Kirovograd: Construction, production and operation of agricultural machines of KNTU. №11. pp. 62-66.

Strutinsky V.B., Pokitelitelya M.I. (2012), “Designing of functional elements of technological complexes”. Technological complexes. №1,2. P.161-168.


GOST Style Citations